Blogginlägg
Nyheter
Pages
Archives
- oktober 2020
- augusti 2018
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- maj 2016
- mars 2016
- januari 2016
- september 2015
- augusti 2015
- maj 2015
- mars 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- september 2014
- augusti 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- februari 2014
- januari 2014
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- mars 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augusti 2012
- juni 2012
Categories
- Blogg (66)
- Citat (6)
- Nyheter (38)
- Uncategorized (1)
Skapa en känsla
Postat mars 19th, 2014 | Ingen kommentar »
Jag öppnar dörren till hotellet och kliver in i lobbyn. Det är lite mörkt och mysigt. Bakom disken står en man och runt omkring honom står det uppdukat med ostar, choklad och delikatesser. ”Hej och välkommen till oss!” säger han med ett leende…
Jag får min vackra rumsnyckel och går fram till hissen med mina väskor. Jag är trött efter flygresan och längtar efter att slöa framför tv. ”Bonjour” säger hissen när dörrarna öppnas. Jag åker till min våning och letar mig fram till mitt rum, som ser helt annorlunda ut jämfört med alla de rätt tråkiga hotellrum som jag bott på de senaste åren. Jag går med ett leende på läpparna in i mitt rum och bestämmer mig för att tillbringa så mycket tid som det bara går här på mitt hotell. Välkommen till Palace Hotel i Göteborg.
När du som ledare vill något med ditt ledarskap och anstränger dig för att uppnå det så märks det för din omgivning. De påverkas av din vilja och din ansträngning. Även om inte allt blir perfekt så har medarbetarna överseende med det. De kanske till och med hjälper till. Det blev så tydligt när jag klev in här på hotellet igår. Att de vill ge mig som gäst en härlig upplevelse och när de anstränger sig för min skull så blir jag också mer benägen att anstränga mig för deras skull. Så som svar på frågan jag får av många chefer och ledare ”Hur kan jag få mina medarbetare att ge mig mer feedback?” så handlar svaret om att förmedla en känsla till dem att ledarskap är viktigt för dig, att du vill uppnå något med hjälp av det och att var och en i gruppen är viktiga pusselbitar för att ni skall lyckas. Lyckas du med det så kommer dina medarbetare med största sannolikhet att vilja hjälpa dig att utvecklas för att få vara en del av den känslan.
Själv skall jag ta mig tid att fylla i feedback-lappen som finns i rummet. För jag vill verkligen hjälpa dem att lyckas här på hotellet. Så jag kan komma tillbaka och bo här nästa gång jag är i Göteborg.
Dare to create a great feeling!
/Malin Trossing
Leave a Reply